ファイナンス 2021年1月号 No.662
83/100

17. Ikeda, M., and Yamaguchi, S.(2020)“Online Learning during School Closure due to COVID-19,” Covid Economics, No.58, p.85-134.18. Johnson, M.T. (2013) “The Impact of Business Cycle Fluctuations on Graduate School Enrollment,” Economics of Education Review, Vol.34, p.122-134.19. Kalil, A. (2013) “Effects of the Great Recession on Child Development,” The Annals of the American Academy of Political and Social Science, Vol.650 (1), p.232–250.20. Kawaguchi, D. (2016) “Fewer School Days, More Inequality,” Journal of the Japanese and International Economies, Vol.39, p.35–52.21. Kawaguchi, D. and Motegi, H. (2020) “Who Can Work from Home? The Roles of Job Tasks and HRM Practices,” CREPE Discussion Paper No.82.22. Kikuchi, S., Kitao, S., and Mikoshiba, M. (2020) “Heterogeneous vulnerability to the covid-19 crisis and implications for inequality in Japan,” Covid Economics, No.40, p.76-114.23. Kuhfeld, M., Soland, J., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E. and Jing, Liu. (2020) “Projecting the Potential Impact of COVID-19 School Closures on Academic Achievement,” Educational Researcher, Vol.49 (8), p.549-565.24. Marcotte, D.E. (2007) “Schooling and Test Sores:A Mother-Natural Experiment,” Economics of Education Review, Vol.26 (5), p.629-640.25. Milligan, K. and Stabile, M. (2011) “Do Child Tax Benefits Affect the Well-Being of Children? Evidence from Canadian Child Benefit Expansions,” American Economic Journal:Economic Policy 3 (3):175–205.26. Oreopoulos, P., von Wachter, T., and Heisz, A. (2012) “The Short- and Long-Term Career Effects of Graduating in a Recession,” American Economic Journal:Applied Economics, Vol.4 (1), p.1-29.27. Palomino, J.C., Rodriguez, J.G., and Sebastian, R. (2020) “Wage Inequality and Poverty Effects of Lockdown and Social Distancing in Europe,” European Economic Review, No.129, p.1-25.28. Pfeffer, F.T., Danziger, S., and Schoeni, R.F. (2013) “Wealth Disparities Before and After the Great Recession,” The Annals of the American Academy of Political and Social Science, Vol.650 (1), p.98–123.29. Soland, J., Kuhfeld, M., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E. and Liu, J. (2020) “The impact of COVID-19 on student achievement and what it may mean for educators”, Brooking Institute, May 27, 2020.https://www.brookings.edu/blog/brown-center-chalkboard/2020/05/27/the-impact-of-covid-19-on-student-achievement-and-what-it-may-mean-for-educators/,2020年7月1日閲覧30. United Nations(2020)“Policy Brief:Education during COVID-19 and Beyond.”31. 江夏幾多郎・神吉直人・高尾義明・服部泰宏・麓仁美・矢寺顕行(2020a)「新型コロナウイルスの感染症の流行への対応が、就労者の心理・行動に与える影響」,Works Discussion Paper Series No.31,リクルートワークス研究所.32. 江夏幾多郎・神吉直人・高尾義明・服部泰宏・麓仁美・矢寺顕行(2020b)「新型コロナウイルス流行下で就労者や企業が経験する変化-デモグラフィック要因の影響-」,RIEB Discussion Paper Series No.2020-J08,神戸大学経済経営研究所.33. 江夏幾多郎・神吉直人・高尾義明・服部泰宏・麓仁美・矢寺顕行(2020c)「新型コロナウイルス流行下での就労者の生活・業務環境と心理・行動-4月調査と7月調査の比較を中心に-」, Works Discussion Paper Series No.33,リクルートワークス研究所.34. 角谷和彦(2020)「コロナ禍での失業者・求職者データに気になる動き」,特別コラム:新型コロナウイルス―課題と分析―,独立行政法人経済産業研究所 https://www.rieti.go.jp/jp/columns/a01_0599.html, 2020年7月1日閲覧35. 文部科学省(2020)「Ⅰ.新型コロナウイルス感染症に対応した学校再開ガイドライン」,https://www.mext.go.jp/content/20200406-mxt_kouhou01-000006156_1.pdf, 2020年7月15日閲覧36. 文部科学省(2020)「Ⅱ. 新型コロナウイルス感染症に対応した臨時休業の実施に関するガイドライン(令和2年4月17日改訂版)」,https://www.mext.go.jp/content/20200417-mxt_kouhou01-000006156_1.pdf, 2020年7月15日閲覧37. 文部科学省(2020)「新型コロナウイルス感染症対策に関する学校の新学期開始状況等について」,https://www.mext.go.jp/content/20200413-mxt_kouhou01-000006421_1.pdf, 2020年7月15日閲覧38. 文部科学省(2020)「新型コロナウイルス感染症に関する学校の再開状況について」,https://www.mext.go.jp/content/20200603-mxt_kouhou01-000004520_4.pdf, 2020年7月15日閲覧39. 文部科学省(2020)「新型コロナウイルスによる緊急事態宣言を受けた家庭での学習や校務継続のためのICTの積極的活用について」,https://www.mext.go.jp/content/20200515-mxt_kouhou01-000004520_4.pdf,2020年7月15日閲覧 ファイナンス 2021 Jan.78シリーズ 日本経済を考える 108連載日本経済を 考える

元のページ  ../index.html#83

このブックを見る